چرا عملی سازی یک ایده عالی خیلی سخته؟

چرا عملی سازی یک ایده عالی خیلی سخته؟

them3-blog
نکات ویدئویی

چرا عملی سازی یک ایده عالی خیلی سخته؟

در چندین سال گذشته، من در خط مقدم جنبشی به نام علم پیاده سازی یا علم مقیاس بندی بودم. در این کار، ما سعی می‌کنیم بفهمیم چرا برخی از محصولات، شرکت‌ها و برنامه‌های اجتماعی با رشد خود رشد می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از بین می‌روند. در طول 25 سال گذشته به عنوان یک اقتصاددان رفتاری، مشاور شرکت‌های بزرگ و کوچک، و مشاور اقتصادی سابق کاخ سفید، پنج علت را که من آن‌ها را «علائم حیاتی» می‌نامم، برای افت ولتاژ شناسایی کرده‌ام.

 

  • 1- مثبت کاذب

این زمانی اتفاق می‌افتد که شما یک مدرک یا داده را به‌عنوان اثبات درستی چیزی تفسیر می‌کنید، در حالی که در واقع اینطور نیست . برای مثال، همانطور که در نتایج آزمایش کووید نادرست دیده‌ایم. گاهی اوقات مثبت کاذب به دلیل یک خطای آماری رخ می دهد، همانطور که در مورد برنامه معروف پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر، پس از یک مطالعه مستقل که نتایج کوتاه مدت امیدوارکننده ای را نشان داد، این برنامه هجوم بودجه را از وزارت دادگستری ایالات متحده دریافت کرد.

با این حال، چندین مشکل در این مطالعه وجود داشت: این مطالعه داروهایی مانند الکل و ماری جوانا را که بر روی تنباکو متمرکز بود حذف کرد. بر اساس حجم نمونه کوچک بود. و مطالعات بعدی و حتی متاآنالیزها نتوانستند نتایج را تکرار کنند.

در صورت امکان، راه حل برای ریشه کن کردن موارد مثبت کاذب، داشتن حداقل سه تکرار مستقل از ایده است که نوید اولیه را نشان می دهد. در شرکت هایی که تحقیقات محرمانه دارند، کارکنان باید با پاداش های مالی تشویق شوند که آنها را تشویق به زیر سوال بردن نتایج کند.

  • 2-  نمایندگی جانبدارانه جمعیت

هنگامی که به طور قابل اعتماد کارایی تلاشی را که امیدوارید مقیاس بندی کنید نشان دادید، گام بعدی پاسخ به این سوال است که “ایده چقدر گسترده عمل خواهد کرد؟” همه سرمایه گذاری ها باید مخاطبان بالقوه خود را درک کنند. اولین راه برای انجام این کار این است که مطمئن شوید نمونه های آزمایشی شما در مقیاس کوچک جمعیت بزرگتر را در مقیاس منعکس می کنند.

در غیر این صورت، شما مانند مک‌دونالد خواهید بود که با راه‌اندازی Arch Deluxe ناموفق قربانی سوگیری انتخاب شد. شرکت‌کنندگان در گروه تمرکز محصول جدید را دوست داشتند، اما نماینده اکثر آمریکایی‌ها نبودند، که به سادگی می‌خواستند به خوردن Big Mac خود ادامه دهند. برای از بین بردن چنین تعصباتی، مطمئن شوید که پذیرندگان اولیه شما یک نمونه تصادفی هستند. همچنین باید مطمئن شوید که پاسخ دهندگان نظرسنجی شما انگیزه های مناسبی برای گفتن حقیقت به شما دارند. یکی از شرکت‌کنندگان در گروه تمرکز که می‌گوید اگر محصولی معرفی شود، آن را خریداری می‌کنند، می‌تواند به سادگی بگوید: «من دوست دارم این گزینه را در آینده در نظر بگیرم» در مقابل من در آینده محصول را خریداری خواهم کرد.

 

  • 3- موارد غیر قابل مذاکره که نمی توانند رشد کنند یا تکرار شوند

برای اینکه یک ایده یا شرکت در مقیاس قوی بماند، باید بدانید که آیا “غیرقابل مذاکره” شما – محرک های موفقیت شما – می توانند در مقیاس تکرار شوند یا خیر. به عبارت دیگر، سس مخفی شما «آشپز» است یا «مواد تشکیل دهنده»؟ از آنجایی که افراد به خوبی مقیاس نمی‌شوند (یعنی نمی‌توان آنها را شبیه‌سازی کرد)، سرمایه‌گذاری‌های استعداد محور نیز اغلب این کار را نمی‌کنند. شما نمی توانید در حین رشد، به تمام استعدادهای مورد نیاز خود بپردازید، بنابراین افراد با عملکرد بالا و کیفیت کمتری را استخدام می کنید و کیفیت در مقیاس بزرگ آسیب می بیند – افت بی رحمانه ولتاژ.

 

  • 4- سرریزهای منفی

اثر سرریز اثر ناخواسته ای است که یک رویداد یا نتیجه می تواند بر رویداد یا نتیجه دیگری داشته باشد. یک مثال کلاسیک زمانی است که یک شهر یک کارخانه جدید افتتاح می‌کند و آلودگی هوا که تولید می‌کند بر سلامت ساکنان اطراف تأثیر می‌گذارد. هرچه مقیاس می‌گیرید، احتمال سرریزها به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.  سرریزهای مثبت نیز وجود دارند، مانند اثرات شبکه ای که با پیوستن افراد بیشتری به پلتفرم رسانه اجتماعی ارزش بیشتری می بخشد. وقتی ایده خود را در مراحل اولیه طراحی می کنید، باید سرریزهای منفی را پیش بینی کنید و به دنبال فرصت هایی برای مهندسی و بهره مندی از موارد مثبت باشید.

  • 5- تله هزینه

برای مقیاس موفقیت آمیز، نه تنها باید تعیین کنید که چه تعداد از افراد ایده شما را دوست دارند، بلکه باید تعیین کنید که چه چیزی برای آن هزینه می کنند و مهمتر از همه، هزینه ارائه آن چقدر است. هنگام طراحی شرکت خود، باید دو نوع هزینه را در نظر بگیرید: هزینه های ثابت اولیه، مانند سرمایه گذاری یکباره برای تحقیق و توسعه برای ایجاد یک محصول یا خدمات جدید، و هزینه های عملیاتی مداوم. هزینه های اولیه را می توان جبران کرد، اما هزینه های عملیاتی می تواند باعث خونریزی شما شود و منجر به افت ولتاژ شود، همانطور که برای استارت آپ علمی سلامت نوآورانه Arivale اتفاق افتاد، که آماده بود مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه را تغییر دهد، اما چند سال بعد ورشکست شد، زیرا می توانست قیمت مناسبی برای خدمات آن پیدا نمی کند.

یک استراتژی برای فرار از تله هزینه مقیاس گذاری این است که مطمئن شوید از صرفه جویی در مقیاس بهره می برید، مهارتی که ایلان ماسک در تمام سرمایه گذاری های خود در آن برتری دارد.

از زمانی که او به تغییر دنیای بانکداری آنلاین در پی پال کمک کرد، هر نوآوری بزرگی که او انجام داده است در مقیاس اقتصادی رشد می کند. تسلا را در نظر بگیرید. موفقیت عظیم آن را می توان در صرفه جویی در مقیاس دو جزء مهم آن جستجو کرد: باتری ها و سلول های تولید برق خورشیدی، که هر دو می توانند به میزان قابل توجهی ارزان تر در تعداد بیشتری تولید شوند.

 

https://hbr.org/2022/05/why-its-so-hard-to-scale-a-great-idea?autocomplete=true

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • نویسنده
  • قسمت
  • زبان
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه