۱۰ ایده تولید محتوا که شبکه اجتماعی شما را متمایز می‌کند

۱۰ ایده تولید محتوا که شبکه اجتماعی شما را متمایز می‌کند

bmey0mwzqonm
منابع انسانی و تحقیق و توسعه

۱۰ ایده تولید محتوا که شبکه اجتماعی شما را متمایز می‌کند

۱۰ ایده تولید محتوا که شبکه اجتماعی شما را متمایز می‌کند

آیا با این مشکل روبه‌رو شده‌اید که نمی‌دانید چه نوع محتوایی را باید در شبکه اجتماعی کسب‌وکارتان منتشر کنید؟ نگران نباشید. در این مقاله می‌خواهیم به ۱۰ ایده تولید محتوا بپردازیم که باعث برجسته شدن شبکه اجتماعی‌تان می‌شود.

تعداد کاربران شبکه اجتماعی در سال ۲۰۲۰ تقریباً به ۳ بیلیون نفر در سراسر جهان رسیده است که از پلتفرم‌های آنلاین برای ایجاد ارتباط، انتشار محتوا و معرفی خودشان استفاده می‌کنند.

اگر می‌خواهید کسب‌وکاری یونیکورن (با ارزش بیش از یک میلیارد دلار) داشته باشید، ضروری است که محتوای مناسبی را در شبکه اجتماعی خودتان منتشر کنید.

انتشار محتوا در شبکه اجتماعی باعث افزایش تعامل کاربران، افزایش دسترسی به مخاطبان هدف و متمایز شدن کسب‌وکارتان در شبکه اجتماعی می‌شود.

بارها و بارها این جمله را شنیده‌ایم: «صاحبان کسب‌وکارها، شبکه اجتماعی دارند و می‌دانند که باید از قابلیت این شبکه استفاده کنند. اما آن‌ها نمی‌دانند چه نوع محتوایی را باید در شبکه اجتماعی منتشر کنند تا برای برندشان مفید و سودمند باشد.»

پاسخ به این سؤال که چه نوع محتوایی را باید در شبکه اجتماعی کسب‌وکارمان منتشر کنیم، قطعاً به دلیل تنوع بسیار زیاد محتوای شبکه اجتماعی بسیار دشوار است. در این مقاله می‌خواهیم به شما کمک کنیم که راحت‌تر بتوانید محتوای خودتان را انتخاب و منتشر کنید.

اگر هنوز به دنبال پیشی گرفتن از رقبای خود هستید و می‌خواهید کسب‌وکارتان را متمایز و برجسته کنید، شما را به خواندن ۱۰ ایده و روش تولید محتوا در شبکه اجتماعی دعوت می‌کنیم.

۱۰ ایده تولید محتوای جذاب در شبکه اجتماعی

راه‌های بسیاری برای جذب مشتریان جدید و تعامل با مشتریان فعلی در شبکه اجتماعی وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها در کسب‌وکارتان استفاده کنید. در ادامه به چند ایده جذاب اشاره می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها شروع کنید.

۱) داستان کسب‌وکارتان را منتشر کنید

همه کسب‌وکارها یک داستانی دارند. داستانی که مشتریان بالقوه‌شان را جذب کرده و آن‌ها را به یادگیری و دانستن بیشتر تشویق می‌کند.

انتشار داستان کسب‌وکارتان یک روش عالی برای محتوای شبکه اجتماعی‌تان است. شما می‌توانید داستان کسب‌وکارتان را در بخش بیو (Bio) یا درباره (About) منتشر کنید.

همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از عکس یا ویدئو را تولید کنید که به تدریج داستان شکل‌گیری کسب‌وکارتان را نشان می‌دهد یا می‌توانید داستان شکل‌گیری کسب‌وکارتان را از طریق شبکه‌های مختلف اجتماعی منتشر کنید.

انتشار داستانتان در شبکه اجتماعی یک راه مؤثر و کارآمد برای ایجاد وفاداری و تعامل با مشتریان کسب‌وکارتان است.

۲) عکس‌ها و ویدئوهایی از پشت صحنه کسب‌وکارتان منتشر کنید

مشتریان در اکثر مواقع نمی‌دانند که چه اتفاقاتی در پشت صحنه کسب‌وکارها رخ می‌دهد و به ندرت با افرادی که کسب‌وکار را شکل داده‌اند، آشنا هستند. آن‌ها دوست دارند بدانند، شما چه کارهایی را انجام می‌دهید. به همین دلیل، اطلاعاتی از فعالیت کسب‌وکارتان را برای آن‌ها به اشتراک بگذارید.

انتشار عکس‌ها و ویدئوهایی از پشت صحنه کسب‌وکارتان در شبکه اجتماعی موجب می‌شود که مشتریان احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتری با شما داشته باشند.

آیا شما جشن تعطیلات سالانه در دفترتان برگزار می‌کنید؟ با انتشار این عکس‌ها به مشتریانتان نشان دهید که چقدر پرنشاط هستید.

آیا کسب‌وکارتان هر ماه در کارهای داوطبانه شرکت می‌کند؟ از کارهای کارمندانتان که تلاش می‌کنند شهر و محله‌تان را تغییر ‌دهند، ویدئوهایی منتشر کنید و به مشتریانتان وجهه خیرخواهانه خود را نشان دهید.

شما با نمایش کارهایی که کارمندانتان انجام می‌دهند و پشت صحنه کسب‌وکارتان در شبکه اجتماعی می‌توانید بر جنبه مردمی و انسانی کسب‌وکارتان تأکید کنید.

۳) اطلاعاتی درباره محصول و خدمات کسب‌وکارتان منتشر کنید

در حالی که انتشار اطلاعات درباره محصولات و خدمات‌تان یک ایده کاملاً مشخص است؛ اما برای محتوای شبکه اجتماعی بسیار کاربردی و مفید است.

شبکه‌های اجتماعی به سادگی قابل دسترس هستند و مشتریان شما وقت زیادی را در این شبکه می‌گذرانند. در حقیقت، بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند تا از محتوای ارائه شده در شبکه اجتماعی برای یادگیری و آگاهی بیشتر استفاده کنند؛ مثلاً دریافت اخبار از شبکه‌های اجتماعی. به همین دلیل است که اغلب شبکه اجتماعی، اطلاعات را به شیوه‌ای کارآمد و سریع نمایش می‌دهد.

محتوای ویدئویی یا اینفوگرافیک‌های جذاب یک روش عالی برای انتشار اطلاعات درباره محصولات و خدمات به مشتریان است؛ به خصوص مشتریانی که از طریق شبکه اجتماعی با کسب‌وکارتان در ارتباط هستند.

از امکانات شبکه‌های اجتماعی برای انتشار اطلاعات درباره محصول و خدمات‌تان به مشتریان استفاده کنید. برای مثال، ربات مکالمه فیس‌بوک (Facebook Messenger Chatbot) یک روش عالی برای انتشار اطلاعات درباره محصول و خدمات به مشتریان است. این ربات می‌تواند اطلاعات کسب‌وکارتان را در اختیار مشتریانتان قرار دهد.

۴) نظرات مثبت مشتریان خود را منتشر کنید

مشتریان، نظرات سایر مشتریان را باور می‌کنند. اگر شما با بازخورد مثبت مشتریان قبلی‌تان می‌خواهید دسترسی به مخاطبان هدف بیشتری دسترسی پیدا کرده و سرنخ‌های (لیدهای) جدیدی را ایجاد کنید، انتشار نظرات مثبت مشتریانتان را در شبکه اجتماعی کسب‌وکارتان در نظر بگیرید.

نظرات مثبت مشتریان می‌تواند در قالب‌های گوناگون مانند تصویر گرافیکی، ویدئو و … منتشر شود.

شما می‌توانید از مشتریان بخواهید تا فرم نظرسنجی را پر کنند یا اگر مطمئن هستید که یک مشتری تجربه بسیار عالی از کسب‌وکارتان دارد، به طور خاص از او بخواهید تا نظر مثبت خود را بیان کند.

انتشار نظرات مثبت مشتریان در شبکه اجتماعی نشان می‌دهد که کسب‌وکارتان در بین مشتریان چقدر محبوبیت دارد و مشتریان دیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهید.

۵) نظرسنجی‌های به دست آمده از مشتریان را منتشر کنید

بازخوردهای مشتریان برای رشد یک کسب‌وکار بسیار مهم است. این بازخوردها به تصمیم‌های آینده یک کسب‌وکار کمک می‌کنند. همچنین با این کار، بخش‌های مورد نیاز برای اصلاح مشخص می‌شوند و تعامل افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، بازخوردهای مشتریان یک ایده عالی برای استفاده در محتوای شبکه اجتماعی است.

اکثر پلتفرم‌های شبکه اجتماعی این امکان را به شما می‌دهند تا محتوای نظرسنجی یا پرسش از مشتریان را در صفحه خودتان منتشر کنید. برای مثال، در استوری شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌توانید به طراحی نظرسنجی یا پرسش از فالوورها اقدام کنید.

این فرم‌های نظرسنجی و پرسش از فالوورها، روش‌های عالی برای گردآوری بازخوردهای مشتریان هستند. نکته مثبت این است که شما بازخوردها را از مشتریانی که بیشترین تعامل را با شما دارند، جمع‌آوری می‌کنید.

به طور کلی، این یک روش خوب است که از طریق آن می‌توانید بفهمید که مشتریان چه احساسی نسبت به کسب‌وکارتان دارند.

نظرسنجی و پرسش‌ها صرفاً برای جمع‌آوری بازخوردها نیست. این روش محتوایی می‌تواند به عنوان سرگرمی برای تعامل با فالوورهای‌تان به کار گرفته شود.

۶) هشتگ‌های محبوب را دنبال کنید

شبکه اجتماعی به خاطر قابلیت گردآوری افراد با علایق مشترک در کنار یکدیگر شناخته شده است که اغلب در هشتگ‌ها منعکس می‌شود.

هشتگ‌ها، تگ‌هایی با قابلیت کلیک هستند که به کمک آن‌ها محتوای شبکه اجتماعی در یک گروه یا دسته قرار می‌گیرند.

زمانی که شما روی یک هشتگ خاص کلیک می‌کنید، پست‌های منتشر شده‌‌ای را که از این هشتگ استفاده کرده‌اند، خواهید دید.

محتوای دارای هشتگ یک روش عالی برای افزایش دسترسی به مخاطبان و نیز تعامل با آن‌هاست.

استفاده از هشتگ‌ها در محتوای شبکه اجتماعی باعث افزایش دسترسی به مخاطبان خواهد شد. همچنین نرخ تعامل و سرنخ را نیز افزایش خواهد داد.

۷) مسابقه برگزار کنید

مردم به مسابقه علاقه دارند. برگزاری مسابقه نه تنها یک ایده عالی برای تولید محتوا در شبکه اجتماعی کسب‌وکارتان است؛ بلکه باعث تعامل با مشتریان و افزایش دسترسی به مخاطبان جدید خواهد شد. شما می‌توانید از راه‌های مختلفی در شبکه اجتماعی مسابقه برگزار کنید.

مسابقه یک راه عالی برای ترکیب کردن ایده‌های محتوای شبکه اجتماعی است که شما در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کنید؛ مثلاً کسب‌وکارتان می‌تواند محتوایی در قالب عکس منتشر کند. در این محتوا از مشتریان خواسته می‌شود که یک محتوای ویدئویی از خودشان منتشر کنند که در آن توضیح دهند، چرا محصول یا خدمت شما را دوست دارند؟

سپس، مشتریان می‌توانند از یک هشتگ خاص در محتوای خودشان استفاده کنند تا امکان مشاهده افراد شرکت کننده در مسابقه برای شما آسان‌تر شود.

شما می‌توانید بهترین محتوای منتشر شده از سوی مشتریان خود را در صفحه شبکه اجتماعی‌تان منتشر کنید. این کار باعث ایجاد محتوای شبکه اجتماعی بیشتر برای شما خواهد شد و نیز هدیه‌ای از طرف شما برای تعامل با مشتریانتان است.

بعد از پایان مسابقه می‌توانید برندگان مسابقه را انتخاب کنید و به آن‌ها تخفیف یا محصول رایگان بدهید.

۸) پیشنهادهای خودتان را تبلیغ و ترویج کنید

یک روش دیگر این است که کسب‌وکارتان تمام ایده‌های محتوای شبکه اجتماعی قبلی را برای افزایش تعامل و فروش ترکیب کند.

پیشنهادهای تبلیغاتی، روش مورد علاقه مشتریان برای دسترسی به محصولات است.

شما می‌توانید پیشنهادهای تبلیغاتی را از طریق پست‌های شبکه اجتماعی منتشر کنید.

شاید برندگان مسابقه‌ شما بتوانند از پیشنهادهای خاصتان استفاده کنند یا مشتریانی که نظرات خودشان را درباره کسب‌وکارتان می‌فرستند، بتوانند این پیشنهادها را به عنوان هدیه از سوی شما دریافت کنند.

راه‌های زیادی برای ایجاد تعامل با مشتریان از طریق پیشنهادهای خاص تبلیغاتی وجود دارد. فقط لازم است که خلاق باشید.

۹) وبینار برگزار کنید

وبینارها یک روش کارآمد برای کمک به تعداد زیادی از مشتریان در یک زمان هستند. آن‌ها همچنین محتوای مفیدی برای شبکه اجتماعی به حساب می‌آیند.

وبینارهایی برگزار کنید که نحوه استفاده از محصول یا خدمات کسب‌وکارتان را به مشتریان آموزش می‌دهد.

شما می‌توانید وبینارهای خاصی درباره کسب‌وکارتان برگزار کنید. همین طور می‌توانید در این وبینارها از یک سخنران مهمان بخواهید تا درباره موضوعات مختلف مانند مفاهیم جدید و جالب بازاریابی، تکنولوژی‌های جدید یا محصولات سرگرمی صحبت کند.

۱۰) اخبار سازمانتان را به اشتراک بگذارید

اخبار جالب درباره سازمانتان را در شبکه اجتماعی منتشر کنید. اما دقت داشته باشید که این اخبار مرتبط با سازمانتان باشد. به ‌عنوان مثال، شما می‌توانید یک عکس از موفقیت‌های تیمتان (جایزه‌ها و قراردادهای بزرگ)، معرفی محصول جدید یا یک استخدام مهم را به اشتراک بگذارید. به جای اینکه فقط یک لینک به سایت‌های مطبوعاتی و خبری بدهید.

سخن پایانی

قطعاً انتشار محتوای جذاب در شبکه اجتماعی‌تان، تعامل مشتریان با کسب‌وکارتان را افزایش خواهد داد. افزایش تعامل به معنای افزایش دسترسی به مخاطبان بیشتر و نیز افزایش فروش است.

اگر می‌خواهید از رقبای خودتان پیشی بگیرید، بسیار مهم است که تغییراتی در محتوای شبکه اجتماعی کسب‌وکارتان بدهید.

تلاش کنید که برخی از این ایده‌های محتوای شبکه اجتماعی را در کسب‌وکارتان امتحان کنید. سپس از میان آن‌ها ایده‌های خاص کسب‌وکارتان را پیدا کنید و آن‌ها را به کار بگیرید.

https://stc.varastegan.ac.ir/

https://techrasa.com/fa/%db%b1%db%b0-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%db%8c/

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
  • نویسنده
  • قسمت
  • زبان
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه